Milyonları görmediler

Birgün gasetesi de 29 Ekim kutlamalarını görmezden gelen gazeteler arasında yer aldı.

Milyonları görmediler
31 Ekim 2014 Cuma 08:42

gazetelergormedi
Cumhuriyetimizin 91. kuruluş yıldönümü, yurtta coşkuyla kutlanırken yandaşlar maden faciası bahanesiyle eylemleri görmedi. Bazı ‘muhalif’ yayın organları yandaşları aratmadı
Maden faciasının ardından 29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı’nı görmezden gelen bazı gazeteler, alanlara çıkan milyonları da görmedi.
Edirne’den Kars’a tüm Türkiye’de sabah saatlerinde başlayan törenler, akşam düzenlenen meşaleli yürüyüşlerle geç saatlere kadar sürdü. Yurttaşların Cumhuriyet coşkusunu Aydınlık manşetine taşırken, diğer gazeteler eylemleri görmezden geldi.
Geçtiğimiz yıl 29 Ekim’de Marmaray’ı manşete taşıyan yandaşlar, bu sene “Güçlü Türkiye” manşetlerinden çok uzak şekilde maden kazasını manşete taşıdılar.
Sabah gazetesi “77 milyonun Cumhuriyeti” başlığıyla Tayyip Erdoğan’ın sözlerini başlığa çıkardı. İç sayfada ise resmi kutlamalara yer verdi. “Acı bayram” başlıklı haberde alanlara çıkan milyonlardan bahsedilmezken, Tayyip Erdoğan’ın Hipodrom’da yaptığı konuşma ve ABD Dışişleri Bakanı John Kerry’nin Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla yayımladığı yazılı mesaja yer verildi.
Sabah’la aynı havuzdan beslenen Takvim’de “77 milyonun Cumhuriyeti” başlığıyla kutlamaları değil Erdoğan’ı öne çıkarı.
Yeni Şafak gazetesi 1. sayfasında “Cumhuriyet kutlamaları iptal” başlıklı küçük habere yer verirken, iç sayfada kutlamalara en ufak yer dahi ayırmadı. Yeni Şafak, geçen sene 29 Ekim’in ardından “Tarih yazdık” manşetiyle çıkmıştı.
Akşam gazetesi birinci sayfasında Cumhuriyet coşkusuna yer vermezken, iç sayfada “91. yılda buruk kutlama” başlığıyla resmi törenlere yer verdi.
Tüm Türkiye’de milyonlar alanlara çıkarken, yandaş Star gazetesi 1. sayfasında Cumhuriyet bayramı haberinde Barcelonalı futbolcuları öne çıkardı. “Barcelona da Cumhuriyeti kutladı” başlıklı haberde, İspanyol klübünün futbolcularının fotoğrafı kullanıldı. İç sayfadaki “91. yılında madenci hüznü” başlıklı haberde resmi törenlere yer verildi. Daha cesur olan spor sayfasında Fethiyespor’un Atatürk fotoğraflı formayla stada çıkması “Gönülleri fethettiler” başlığıyla yayımlandı.
Güneş gazetesi de milyonlar yerine Barcelonalı futbolcuları öne çıkartmayı tercih etti. “Teşekkürler Barcelona” başlıklı haberde Barcelona’nın resmi sitesinde yer alan ifadelere yer verildi.
Türkiye gazetesi 1. sayfada “Cumhuriyet bayramı buruk kutlandı” dedi. İç sayfada habere küçük yer vererek eylemleri görmezden geldi.
Akit gazetesi “91. yıla buruk kutlama” başlıklı haberinde devlet erkanının “burukluğunu” öne çıkardı. 29 Ekim haberinin altında yer alan “CHP zulmu hâlâ hafızalarda” başlıklı haberde ezanın Türkçe okunması eleştirilerek, Cumhuriyet’le birlikte bazı camilerin ahıra çevrildiği iddia edildi.
Gericilerin dillerinden düşürmediği “camiyi ahır yaptılar” yalanının gerçek yüzü kısa süre önce belgelerle ortaya çıkmıştı. İzmir Seferihisar’daki caminin Rumların yoğunlukta olduğu dönemde ahır yapıldığı, 1936’da, bizzat CHP’nin camiyi tekrar onarıp ibadete açtığı ortaya çıkmıştı.
Zaman gazetesi de Cumhuriyet kutlamalarını birinci sayfasından görmezden gelerek iç sayfada resmi törenlere kısa bir haberde yer verdi. Cemaat’in diğer gazeteleri Bugün ve Millet de “Buruk bayram” başlıklarıyla kutlamaları görmedi.
HALK DEĞİL KILIÇDAROĞLU
Muhalif kimliğiyle öne çıkan gazetelerde de milyonların coşkusu küçük haberlerle geçiştirildi.
Sözcü gazetesi sürmanşetten “Unutmadık” diyerek Anıtkabir’den fotoğraf yayımladı ama iç sayfalarda tüm Türkiye’deki törenler, yürüyüşler unutulmuştu. Sözcü’nün iç sayfada sadece Kadıköy’deki eyleme yer verirken, Kemal Kılıçdaroğlu’nu unutmadı.
CHP’li Durdu Özpolat’ın sahibi olduğu Yurt gazetesi 29 Ekim’i birinci sayfasından görmedi. İç sayfada tıpkı yandaş gazeteler gibi “29 Ekim’de buruk kutlama” başlığını kullandı. Haberde K. Kılıçdaroğlu öne çıkarıldı. Yurt, geçtiğimiz yıl 29 Ekim’in ardından birinci sayfasının tamamını 29 Ekik kutlamalarına ayırmıştı. “Cumhuriyet’i yıkamazsınız” manşeti atan gazetenin Derya Sazak yönetimine girdikten sonra 29 Ekim’e birinci sayfasından yer vermemesi dikkatlerden kaçmadı.
Cumhuriyet gazetesi de 1. sayfada “Buruk kutlama” başlığını atarken, iç sayfasında da milyonların coşkusuna rağmen “Buruk kutlama” başlığınında ısrar etti. Haberde resmi törenlere ve K. Kılıçdaroğlu’nun katılduğu Bağdat Caddesi’ndeki yürüyüş öne çıkarıldı.
PKK’ya yakınlığıyla bilinen Özgür Gündem gazetesi kısa süre önce saldırdığı Barzani’nin peşmergelerini bu kez manşete taşıdı. Madencilerle ilgili haberine “Cumhuriyet enkaz altında” başlığını attı.
Evrensel gazetesi Buriniko Faso’daki eylemleri bile sayfa manşeti yaparken Türkiye’deki eylemlerden tek satırlık bir haberle bile bahsetmedi.
Birgün gasetesi de 29 Ekim kutlamalarını görmezden gelen gazeteler arasında yer aldı.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.