Arianna’nin efsanesi Gümüşlük sahnesindeydi

11. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali kapsamında Neoyapı'nın katkılarıyla Gümüşlük Antik Taş Ocağı'nda sahneye çıkan Türk soprano Çimen Seymen ve Fransız piyanist Mirella Giardelli, C. Monteverdi ve J. Haydn'ın...

Arianna’nin efsanesi Gümüşlük sahnesindeydi
12 Ağustos 2014 Salı 13:28

16gumusluk

11. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali kapsamında Neoyapı'nın katkılarıyla Gümüşlük Antik Taş Ocağı'nda sahneye çıkan Türk soprano Çimen Seymen ve Fransız piyanist Mirella Giardelli, C. Monteverdi ve J. Haydn'ın eserlerini seslendirdiler.

Koyunbaba Antik Taş Ocağı'nda, antik mitoloji ile klasik müziğin mükemmel sentezi, konser mekânının da görkemiyle birleşti. Girit prensesi Arianna'nın efsanesi, iki büyük bestecinin, Monteverdi ve Haydn'ın yapıtları ile dile getirilirken, Barok Tragedya ve Dramatik Kantat tarzında sahnelenen konserin ikinci bölümündeki İngilizce Kanzonettalar ise şiir ile müziğin en yakınlaştığı anlar olarak sahneye yansıdı.

'Naxoslu Arianna efsanesi; Söz müziğe dönüşünce...'

Festival sahnesinin konukları Çimen Seymen ve Mirella Giardelli'nin mükemmel performansıyla "Naxoslu Arianna efsanesi; Söz müziğe dönüşünce..." başlıklı konser festival izleyicisinin yoğun beğenisiyle karşılandı.

Antik mitolojideki bir efsanede geçen Arianna'yı eserlerine konu alan iki büyük bestecinin yapıtları gecenin ilk bölümünde Çimen Seymen'in icra ettiği aryalar ve Mirella Giardelli'nin piyanosuyla seslendirildi. Sanatçılar programa Claudio Monteverdi'nin 1608 yılında bestelediği "Lamento di Arianna" adlı eseriyle başladılar. Ardından ikili, Joseph Haydn'ın 1789 yılında bestediği "Arianna a Naxos" isimli kantattan seslendirdikleri bölümlerle izleyici karşısına geldi.

Bu eserde seslendirilen bölümler şu başlıklardan oluşuyordu; "Recitativo: Teseo mio ben", "Aria Largo: Dove sono mio bel tesoro", "Recitativo: Ma a chi parlo", "Aria Andante: Ah che morir vorrei", "Aria Presto: Misera Abbandonata" ve "Aria; Son pietosa son buonina".

Tarihi mekânda programın ikinci yarısı Joseph Haydn'la devam etti. İzleyiciler bu bölümde "İngiliz Kanzonettaları" ile şiir ve müziğin birbirlerine en yakınlaştığı anlara şahitlik yaptı. Kanzonettaların ilki "Fidelity" başlığını taşıyordu. Ardından, "A pastoral song" ve "She never told her love" adlı kanzonettalar seslendirildi. Mirella Giardelli daha sonra "Piyano için sol majör fantezi, Hob.XVII:4" adlı eserle izleyicinin karşısına geldi. Bu eserin ardından ikili "The spirit song", "O tuneful voice" ve "The mermaid's song" adlı İngiliz Kanzonettalarını seslendirerek programı sonlandırdı.

Nadir rastlanan bir konser olarak Soprano Çimen Seymen ve Piyanist Mirella Giardelli'nin performansı Gümüşlük'te festival izleyicisi tarafından büyük ilgiyle izlendi.

Festivalin destekçileri arasında yer alan Neoyapı, konserin etkinlik sponsorluğunu üstlendi.

Başarılarıyla dikkat çekiyorlar

Akdeniz medeniyetleri müzik etkileşimi, Avrupa ve Osmanlı saraylarında müzik, Barok müzik ve genel anlamda müzikoloji alanında araştırmaları bulunan ve bilinmeyen repertuarları gündeme getiren Çimen Seymen'in festival kapsamında gerçekleştirdiği konser aslında uzun bir araştırma projesinin de bir ürünü. Seymen, faal müzik yaşamı boyunca birçok ödülle onurlandırılmış.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.