Şamil Tayyar da sanık olacak mı?

Tayyip Erdoğan'ın, 28 Şubat'la ilgili sadece askerlerden değil, başta medya olmak üzere, sürecin bütün aktörlerinden hesap sorulması konusundaki ısrarı sürüyor. Ancak Erdoğan'ın milletvekili yaptığı Şamil Tayyar'ın, o...

Şamil Tayyar da  sanık olacak mı?
26 Eylül 2013 Perşembe 14:19

8samiltayyar

Tayyip Erdoğan'ın, 28 Şubat'la ilgili sadece askerlerden değil, başta medya olmak üzere, sürecin bütün aktörlerinden hesap sorulması konusundaki ısrarı sürüyor. Ancak Erdoğan'ın milletvekili yaptığı Şamil Tayyar'ın, o dönemki haberleri de Başbakan için "sakıncalı" türden. Erdoğan'ın "Hükümeti yıpratmak, yıkmak için haber yaptılar" dediği haberlerden bir bölümü de Tayyar'a ait. Tayyar, Başbakan Erbakan'a ağır eleştiriler yönelten haberlerin altına imza atmıştı. İşte altında Tayyar'ın imzası olan o haberlerden bazıları:

Hocaya hukuk dersi

Şamil Tayyar, 15 Nisan 1997 tarihli haberde, dönemin Emniyet Genel Müdürü Alaaddin Yüksel'in görevden alınması konusunda Demirel'in Erbakan'a gönderdiği tepki mektubu kastedilerek, Demirel'in Erbakan'a hukuk dersi verdiği söyleniyor.

"Refahyol hükümetini ve Erbakan'ı itibarsızlaştırma kampanyası" diye nitelenen sürecin haberlerinden biri de işte bu haber. Orduya ayrılan ödenek konusunda baş gösteren krizinin tartışıldığı günlerden birinde 9 Haziran 1997 günü Tayyar imzasıyla çıkan haberde Erbakan'ın ikiyüzlü olduğu ima ediliyor. Tayyar, Erbakan'ın, orduya ödenek konusunda görüştüğü Org. Çevik Bir'in şikâyetlerine "Haklısınız" cevabını verdiğini, ama dışarı çıkınca kendi kurmaylarına farklı konuştuğunu yazmış.

Yine olay yarattı

12 Haziran 1997 günü, 28 Şubat döneminin en tartışmalı isimlerinden Refah partili Rize Milletvekili Şevki Yılmaz'ın TBMM'ye gelişini haber yapan Tayyar, Yılmaz için "hakaret dolu çirkin açıklamalarıyla olay yaratan RP Rize Milletvekili" nitelemesini kullanıyor. Tayyar, haberinde Şevki Yılmaz'ın savunmasını vermek üzere, 10 kişilik bir koruma ordusuyla TBMM'ye geldiğinin altını çiziyor.

Şamil Tayyar'ın imzasını taşıyan 13 Kasım 1997 tarihli haber, o günlerde kapatma davasıyla boğuşan Refah Partisi'ne vurulan önemli darbelerden biriydi. İçişleri müfettişlerinin, Refah Partili Konya Büyükşehir Belediyesinin kurduğu bir televizyon kanalının partililere usulsüz bir biçimde devredildiğini belirlediklerini yazmıştı.


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.